A Bukszát az érdekelte, milyen autókból álló flottájuk van a legnagyobb magyar tőzsdén szereplő cégeknek (Magyar Telekom, Mol, OTP, Richter), valamint milyen autókkal járnak a cégvezetők.
A Buksza pontos márkákról, típusokról, motorfajtákról is érdeklődött, ám ezekre a kérdésekre nem igazán jött válasz a cégektől. A kérdések között szerepelt az is, hogy a cégek mennyire vevők a hibridekre és elektromos autókra. Alább a Buksza-felmérés eredménye.
400 autó az OTP-nél
"A menedzsment tagjai felső kategóriás német és japán gyártmányú autókkal közlekednek, a vezetőknél lévő autók átlagéletkora 4 év" - közölte az OTP.
Az OTP-nél a Skodát gyűjtik - Fotó: Origo (a kép illusztráció, nem OTP-s autót ábrázol)
A járműpark összesen 400 autóból áll, van köztük személyautó és kisteherautó egyaránt. Többségük Skoda: az autók 65 százalékát adja a cseh márka, ezeket az autókat pedig jellemzően az ügyintézők használják.
700 autó a Molnál
Ahogy a legtöbb cégnél, a Molnál is beosztástól függ, hogy milyen autót kapnak a dolgozók. A felső vezetőknek Audi vagy BMW jár, az alacsonyabb szinteken lévő menedzserek pedig Opel Insigniával autóznak. A menedzserek, vezetők ötévente kapnak új autót, az általuk használt autók jelenlegi átlagéletkora 3,5 év – közölte a Bukszával az olajcég kommunikációs osztálya.
Vezetők kaphatják - Fotó: Origo (a kép illusztáció, nem molos autót ábrázol)
A teljes Mol-flotta összesen 700 autóból áll, az átlagéletkor, csakúgy, mint az OTP-nél, 4 év. A Mol arra a kérdésre, hogy tervezik-e kizárólag elektromos meghajtású autókkal bővíteni a flottát, nemmel válaszolt. A Molnál a személyautók és kisteherautók mellett spéci járművek és utánfutók is vannak a járműparkban.
A Telekom odavan a hibridekért
A Magyar Telekom már 7 évvel ezelőtt rendszeresített a flottájában hibrideket, s azóta a dolgozók választhatnak ilyeneket is céges autónak: Christopher Mattheisen vezérigazgató is hibridet használ, és a telekomos flottában pedig 2013-ban 89 hibrid volt összesen.
A teljesen elektromos Leaf belülről - Fotó: Csernátony Csaba - Buksza
A hibridek mellett három, tisztán elektromos autó – Citroën C-Zero, Opel Ampera, Nissan Leaf – is fut a telekomos flottában, ezeket úgynevezett kulcsos autóként használhatják a telekomosok. (A Buksza Nisszan Leafről készült tesztjét itt olvashatja el. Az Opel Ampera pedig speciális, mert ugyan valóban tud tisztán elektormos autóként működni, de lényegében három motorja van, amelyek közül az egyik benzines.
Richter = 900 Toyota
A többiekkel ellentétben a Richter egyetlen márkának szavazott bizalmat. A gyógyszercég kommunikációs osztálya a Bukszával közölte: a Richter-flotta különböző Toyotákból áll, összesen 900 autója van a cégnek.
Fotó: Origo (a kép illusztráció, nem richteres autó)
Autót azok kapnak autót, akiknek a munkájukhoz kell, például az orvoslátogatók, valamint a középvezetők, illetve és a középvezetőnél magasabb beosztásban lévők. A Richter amúgy azoknak is ad autót, akik tartósan nagyon jó teljesítményt nyújtanak.
A Postr-t kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. 100 százalékos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.
Ha tetszett a cikk, vagy a többi poszt, akkor ossza meg és szeresse a Bukszát a Facebookon ! Ha véleménye van a témáról, ne habozzon!
Korábbi Buksza-posztok:
Rosszul járnak a minimálbéresek
Elküldték a Mekiből, mert dagadt
Fizetések: teljesen szétszakadt az ország
Tényleg beteg? Kérjen vissza 289 ezer forintot a NAV-tól!
Utolsó kommentek