Bár a balesetek száma nem emelkedett tavaly, többen haltak meg az utakon, mint egy évvel korábban. A legtöbb baleset az M0-áson történt. A helyzeten javíthatnak a héten üzembe állított új, szupertraffipaxok.
A héten állították üzembe azt a 160 új, lézeres mobil traffipaxot, amelyek a sebességmérésen túl egyéb szabálysértéseket is észrevesznek (például: piroson áthajtás, buszsáv használata, kézi telefonálás, kötelező haladási irány megszegése, záróvonal átlépése) Ősszel pedig érkezik további 365 fixen telepített radar. A rendőrség összesen 10 milliárd forintos bevételnövekedést remél az új készülékektől.
A bevétel persze az egyik dolog, a másik, hogy a készülékekkel javítsák a közlekedési morált, és csökkentsék a szabálytalanságokból, gyorshajtásból adódó balesetek számát.
A javulásra szükség is lenne. A hivatalos statisztikák szerint a közúti balesetek száma (összesen 15 847 baleset) tavaly lényegében megegyezett az egy évvel korábbival, de többen haltak meg az utakon, mint 2013-ban. Tavaly ugyanis 573 halálos baleset történt, és 626 halálos áldozatot követeltek ezek a balesetek, szemben az előző évi 591 halálos áldozattal. Tavaly a személyi sérüléssel, halálos áldozattal járó balesetek 2 százaléka történt az autópályákon, és összesen 25 ember vesztette életét a sztrádákon történt balesetekben tavaly.
A sztrádák közül az M1-es a legveszélyesebb, a 366 autópályán történt személysérüléses balesetnek közel a harmada (111 baleset) történt ezen a vonalon. Az M7-esen 86, az M3-ason 79, az M5-ösön 23 személyi sérüléssel járó baleset történt. Az M0-ás autóúton pedig 63 ilyen baleset volt.
A felsorolt utak közül az M0-ás legveszélyesebb: ezen a szakaszon 100 kilométerre 20 baleset jutott. Az M1-esen 100 kilométerre vetítve 17 baleset történt. Az M3-ason, M5-ösön, M7-esen 8-10 baleset jut 100 kilométerre, az M6-oson pedig 3. (Ez a baleseti statisztika nem vette figyelembe az adott szakaszok forgalmát, mert a Buksza egyelőre nem talált 2014-re vonatkozó forgalomszámlálási adatokat, a legfrisebb forgalmi adatok 2013-asak.)
Európában csak alig javult a helyzet
Az európai utakon bekövetkezett halálos balesetekről készült - kedden megjelent - statisztika bár javulást mutat, mégis csalódást jelent, és szomorú képet fest a helyzetről. A közúti balesetek halálos áldozatainak száma 2013-hoz képest mintegy 1 százalékkal csökkent, miután 2012-ben és 2013-ban 8 százalékos volt a visszaesés. 2014-ben a 28 uniós tagállamban összesen 25 700-an hunytak el közúti baleset következtében, 5700-zal kevesebb a 2010-es számadatnál, ugyanakkor elmarad a megcélzott csökkenéstől.
Az uniós országok között jelentősek az eltérések. A közúti halálesetek legalacsonyabb arányáról továbbra is Málta, Hollandia, Svédország és az Egyesült Királyság számolt be, ahol egymillió lakosra kevesebb mint 30 haláleset jutott. Bulgária, Lettország, Litvánia és Románia beszámolója szerint e négy országban egymillió lakosra továbbra is több mint 90 haláleset jutott. Magyarország a középmezőnyben van, az egymillió lakosra jutó 63 halálos áldozattal.
Ha tetszett a cikk, vagy a többi poszt, akkor ossza meg és szeresse a Bukszát a Facebookon. Ha pedig véleménye van a témáról, akkor se habozzon!
Buksza-posztok az elmúlt napokból:
Az ország fele buszozik
Nagyon jól járunk a bankkártyás szigorral
Az OTP megkezdte a elszámolást - első körben 100 milliárddal
Esélytelenek a spéci Sparok
Hihetetlen dollárárak jönnek
Szesztilalmas trükk vs. vasárnapi boltzár
Komplett városok kerülhetik ki a boltzárat
Utolsó kommentek