Megjelent a Bubi-árlista. Ingyen nem megy, minimum 500 forint kell a bubizáshoz, és a többórás  bringázást keményen büntetik. Mindennapos használatra pedig ott a bérlet.

"Miért is lenne ingyen. Semmi nem indokolja, és semmi nincs ingyen. Ugyanakkor szerintem drága" - mondta a Buksza egyik olvasója a napokban megjelent Bubi-árakról, egyben jelezte, hogy a Buksza korábbi, Bubi-árakat bemutató posztjából számára nem volt egyértelmű, lehet-e ingyenesen használni a rendszert. Ezért most ismertetjük a pontos összegeket.


Minél előbb dokkolni kell - Fotó: Csernátony Csaba, Buksza

A Bubi-árak két elemből állnak, hozzáférési díjból és használati díjból. Hozzáférést 1 napra 500 forintért vehetünk, 3 napra 1000 forintért, 1 hétre 2 ezerért. Fél évre 12 500, egy évre pedig 18 900 forintot kell fizetni.

Ha ez megvan, akkor lehet menni a bringáért. Fél óra ingyen van bármelyik jegy vagy bérlet érvényességi idején belül (1 naptól 1 évig). Ha bubizó leteszi a biciklit, akkor azonnal nem indulhat újra, minden kerékpározás között ugyanis 10 perc szünetnek kell lennie. Tehát, ha az adott jegy érvényességi ideje alatt dokkol egy Bubi-állomáson, akkor csak 10 perc múlva kölcsönözhet újat.

Érdemes mielőbb leszállni róla

Fél óra után egyre drágább: összesen 1 óra bubizás 500 forint, másfél óra már 1000 forint, 3 óráért pedig 2500 forintot kell adni. Ha még tovább van a bubizónál a bringa, akkor minden megkezdett 30 percért további 1000-2000 forintot kell fizetni, így elég komoly összeg jöhet össze, ha nem rakja le idejében a bringát. Extrém - nem túl életszerű esetben - 10 óra egybefüggő bubizásért több mint 20 ezer forintot kellene fizetni.  

Az állomás agya - Fotó: Csernátony Csaba, Buksza

Az rendben is van, hogy büntetik a többórás használatot. A rendszer ugyanis a közlekedési alternatíva, azaz arra való, hogy a bubizók eljuthassanak A-ból B-be, nem pedig arra, hogy órákon át bringázzanak. 

Mikor éri meg a bérlet? 

Alkalmankénti bringázás esetén tehát minimum egy 500 forintos, 24 órára szóló hozzáférést kell venni, majd a félórás intervallumon belül le kell tenni valamelyik Bubi-állomáson a bringát, hogy ennél ne kerüljön többe. Erre jön még a kaució 25 ezer forintja, amit zárolnak a bankszámlán a használat idejére, ezt azonban visszaadják. 

Aki valóban napi szintű közlekedésre akarja használni, annak a bérletek jelentenek megoldást. Ha egy éven belül legalább 10 olyan hét vagy 38 olyan nap lesz, amikor bubiznánk, akkor már érdemes megvenni az éves bérletet. A féléves bérletet pedig akkor, ha legalább 7 bubizós héttel vagy 13 bubizós nappal számolunk hat hónapon belül. Ha a rendes tömegközlekedést is igénybe veszi a bubizó, akkor a havi bérlet mellett a 18 900 forintos Bubi-bérlet is kiadást jelent, így a havi költség a Bubi-bérlet egy hónapra vetített költségével, közel 1600 forinttal emelkedik. 

A rendszer indulásakor több kedvezményt is adnak. Az első 1000 bérletvásárló az éves bérletet 18,9 ezer helyett 12 ezerért, a féléveset 12 ezer helyett 8 ezerért veheti meg, és jár a bérletekhez 5 és 3 ezer forintos keret. Az első 10 napban a 24, 72 órás és a hetijegy ingyen lesz. 

Ha tetszett a cikk, vagy a többi poszt, akkor szeresse a Bukszát a Facebookon! Ha véleménye van a témáról, ne habozzon!