Szerdától öt forinttal csökken a gázolaj literenkénti ára, a 95-ös benziné nem változik. Tehát továbbra is értelmetlenül drága lesz az üzemanyag - rosszabb a helyzet, mint tíz évvel ezelőtt.

Következik a leegyszerűsített benzinmatek. 2002-ben a nettó átlagkeresetből 384 liter gázolaj, közel 350 liter benzin jött ki. 2006 után sokkal többet, 400-550 litert lehetett tankolni a két üzemanyagból, tavaly pedig durván 370 litert. 

Ha a tavalyi nettó átlagkeresetet az inflációval megemeljük akkor az új átlagárak alapján 327 liter gázolajra, 340 liter benzinre futja, ez pedig tízéves távlatban a legrosszabb eredmény. (Pont egy évvel ezelőtt a hasonló számítás alapján a Totalcaron jelent meg egy cikk, amely szerint 2001-ben a fizetésekhez képest jóval drágább is volt a benzin, mint 2011 elején. "Ahhoz, hogy a 2001-es nyomorszintet elérjük - kapaszkodjanak meg - , 434 forintra kellene most felszöknie a literenkénti árnak. 434-re…" - állt a cikkben.) Itt tartunk nagyjából, 6 forint híján elértük. 

Ha ezt a primitív számítást nézzük, kiderül: ahhoz, hogy a válság elmélyülését jelentő 2009-es szintet teljesítsük 183-199 ezer forintos nettó átlagfizetésre lenne szükség.  Vagyis 25-37 százalékos béremelésre. Vagy 313 forintos gázolajra 326 forintos benzinre. Vagy olcsóbb olajra. Vagy erősebb forintra. 

Az iráni konfliktus és a magyar gazdaság helyzete miatt a sokkal olcsóbb olajat, illetve a jóval magasabb fizetést el lehet felejteni. A forint talán segít.