Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Penny is beállt a sorba

A diszkontok közül a Penny Market fogadja el elsőként az Erzsébet utalványokat, amelyek miatt Brüsszel a közelmúltban az Európai Bírósághoz fordult.   

Bő másfél évvel a bevezetés után, csütörtöktől a Penny Market országos hálózatában - 192 boltban - is lehet Erzsébet utalvánnyal fizetni.

Eddig a legnagyobb élelmiszerláncok közül a CBA, a Coop, a Reál, a Tesco, a Spar és az Auchan fogadta el a kártyákat, a Penny pedig az első diszkontlánc, amely elfogadja azokat. A másik két nagy diszkont, a Lidl és az Aldi boltjaiban még nem lehet velük költeni.

Problémás bevezetés

Az Erzsébet utalványok bevezetése nem volt egyszerű menet. A magyar kézben lévő láncokkal, köztük a CBA-val, a Cooppal és a Reállal elsőként állapodott meg a kibocsátó állami cég. A Tesco több hónapos huzavona után tavaly tavasszal kapott engedélyt arra, hogy a hipermarketjeiben elfogadja azokat, majd fokozatosan a többi külföldi kézben lévő áruházlánc is megkapta az engedélyt, kivéve a diszkontláncokat - mostanáig. (Az Erzsébet utalvány bevezetésének problémáiról itt és itt írtam tavaly.) 

Az Erzsébet utalványok rendszere Brüsszelnek sem tetszik, elsősorban azért, mert az Európai Bizottság szerint a rendszer monopolhelyzetet teremtett, ellehetetlenítve a magyar piacon korábban jelentős részesedéssel rendelkező külföldi kézben lévő cégeket, köztük a Sodexót vagy a Cheque Déjeunert. Brüsszel szerint a tavaly bevezetett korlátozások ellentétesek a szolgáltatások szabadságára vonatkozó uniós szabályokkal, ezért a luxemburgi Európai Bírósághoz fordult az ügyben. 

0 Tovább

Hol, mennyi a kenyér?

Augusztus 20-a miatt kenyérárkörképpel jelentkezik a Buksza. Az árak 139 forinttól indulnak.  

Szinte valamennyi nagy áruházlánc készült kenyérakcióval a hosszú hétvégére. Jelentős különbségek vannak a legolcsóbb, akciós kenyerek között. Persze a minőség sem feltétlenül azonos. 

Az akciós újságok alapján az Auchan 139 forintért ad egy kilót. A Tescóban 159 forinttól indul a kenyérár. A CBA a Pírma és a Cent boltjaiban 199 forintos áron akciózik. 

Az Aldi spéci, ünnnepinek nevezett kenyérrel rukkolt elő: a 1,5 kilós cipó 399 forint (kilónkénti ár 266 forint). A Lidl szeletelt félkilós kenyeret kínál 139 forintért (kilós ár 278 forint), a Penny szintén szeletelt kenyeret kínál, kilója 219 forint. 

Az árak elmaradnak az országos átlagáraktól. A KSH legfrisebb inflációs adatai szerint júliusban a fehér kenyér kilónkénti átlagára 284, a házi jellegű kenyéré 313, a felbarnáé pedig 240 forint volt, 2012 júliusában ugyanezek valamivel drágábbak voltak: sorrendben 287, 320, 251 forint volt az akkori átlagár.

Az év első hét hónapjának átlagában a fehér kenyér 284, a házi jellegű 318, a félbarna pedig 245 forintba került. 

Több buksza:

Egymással csatáztak a joghurtok

Fej-fej mellett dinnyéznek

Máris drágult az új slágertermék

Megjöttek az ezerforintos cigaretták

Ahol napi 8 rugó csak a minimumra elég

A Tesco átírta a naptárat

0 Tovább

Máris drágult az új slágertejtermék

Átlépték a határt, már 200 forint felett járnak a Mizo ízesített tejtermékei. 

Az Origo a minap közölt összeállítást arról, hogy jelentős felfutás előtt van az ízesített tejek piaca.

"Az ízesített tejitalok kínálata még viszonylag szegényes, forgalmuk a tejéhez képest alacsony, iparági szakértők szerint mégis robbanásszerű növekedés előtt állnak. A tejtermékeket csomagoló Tetra Pak globális előrejelzése szerint az ízesített tej fogyasztása a következő években legalább kétszer olyan gyorsan nő majd, mint a tejé, és háromszor akkora sebességgel, mint az üdítőké" - áll a cikkben, amelyből kiderül az is, hogy meglehetősen szép profitot termelnek ezek a termékek a gyártóknak, köztük a Mizónak. 

A madártej és kávé ízesítésű, 450 grammos tej a korábbi hónapokban több élelmiszerláncban jellemzően 200 alatti áron volt kapható. Kedden reggel a Budafoki úti CBA-ban a madártejes már 225 forint volt, a kávés pedig 215. A CBA webshopjában a termékcsalád tagjai (epres, tejkaramellás, bodzás) 209 forintba kerülnek. A Tesco pedig 219 forintért adja őket. 

Úgy fest tehát, hogy elindult a drágulás, ami az alapanyag áremelkedésével nemigen magyarázható, mivel a sima tejek áránál nem következett be 10 százalékos áremelkedés. 

1 Tovább

A Tesco átírta a naptárat

Váltott a Tesco, péntek helyett csütörtöktől indítja a legtöbb akcióját, s feltehetően a többiek sem akarnak majd lemaradni. Amúgy a cég rég nem látott, kétszámjegyű lisztárral jött elő.

Átrendezheti a vásárlói szokásokat a Tesco új lépése. A legtöbb élelmiszerlánchoz hasonlóan eddig pénteken kezdődtek a legjelentősebb tescós akciók. Ez nem is csoda, a GfK Piackutató egy korábbi felmérése szerint a heti teljes forgalom 20-20 százaléka pénteken és szombaton folyik be az élelmiszerláncok kasszájába. Mostantól azonban csütörtöktől kezdődik az akciós hétvége az áruházlánc boltjaiban.

A heti forgalomból eddig 15 százalékkal részesedő csütörtök felzárkózhat a Tesco lépése nyomán, mert valószínűsíthető, hogy a forgalom alapján piacvezető céget a konkurensek is követik majd. Ezáltal pedig a pénteki, szombati tumultusok is enyhülnek.

0 Tovább

Törékeny rollerekre figyelmeztet a Lidl

A Lidl egyik beszállítója rollereket hív vissza. A Lidl honlapján található közlemény azt írja: "szerencsétlen körülmények összejátszása esetén előfordulhat, hogy az alumínium roller használata közben a kormányrúd és a taposófelület találkozásánál lévő hegesztési varrat eltörik". 

A hétfőre datált közlemény szerint a rollerek gyártója, a Delta-Sport Handelskontor GmbH visszahívja a a 78984 cikkszámú (a cikkszám a taposófelület alján található), Playtive márkájú, a Lidl magyarországi áruházaiban idén március 10-től forgalmazott rollereket. A cég arra kéri a vásárlókat, hogy ne használják a szóban forgó rollereket és vigyék visssza egy Lidl-üzletbe. (A visszahívás a többi Playtive márkájú rollereket nem érinti.)

0 Tovább

A Tesco is tud második lenni

Az áruházak tavalyi forgalmáról készült lista borul, ha az egy üzletre vetített átlagos forgalmat nézzük. Ebben az összevetésben az abszolútban a CBA-t és Coopot megelőző Tesco lemaradt, csak a második lett. Az Auchan lett az első, a Spar meg a harmadik. Három rangsor, három gráfon. 

A teljesség kedvéért, ugyanez pontos számokkal (ABC-sorrendben)

Aldi: 85 egység, 87 milliárd forintos tavalyi összforgalom, 977 millió forintos átlagos boltonkénti forgalom

Auchan: 19 egység, 258 milliárdos tavalyi összforgalom, 13,5 milliárdos átlagos boltonkénti forgalom 

CBA: 3357 egység, 578 milliárd forintos tavalyi összforgalom, 172 millió forintos átlagos boltonkénti forgalom

Coop:  3000 egység, 530 milliárd forintos tavalyi összforgalom, 177 millió forintos átlagos boltonkénti forgalom

Lidl: 156 egység, 291 milliárd forintos tavalyi összforgalom, 1,96 milliárd forintos átlagos boltonkénti forgalom

Penny Market: 191 egység, 187  milliárd forintos tavalyi összforgalom, 983 millió forintos átlagos boltonkénti forgalom

Reál: 2240 egység, 370 milliárd forintos tavalyi összforgalom, 166 millió forintos átlagos boltonkénti átlagos forgalom

Spar:  171 egység, 421 milliárd forintos tavalyi összforgalom, 2,46 milliárd forintos átlagos boltonkénti forgalom 

Tesco: "több mint 200 egység" (forrás: Tesco-honlap), 709 milliárd forintos tavalyi összforgalom, 3,54 milliárd forintos átlagos boltonkénti forgalom

0 Tovább

Jöhet az olcsóbb dinnye

A múlt héten még arról volt szó, hogy 99 forint lesz a magyar dinnye a boltokban. Várhatóan azonban máshogy lesz. 

A kereskedelmi láncok és a dinnyetermelők között - a vidékfejlesztési tárca közreműködése mellett - létrejött megállapodásról hétfőn a Magyar Dinnyeszövetség elnöke, Simonka György és Budai Gyula államtitkár azt mondta, az nem szól rögzített árról. 

A CBA IX. kerületi Corvin negyedben lévő áruházában hétfőn 88 forintért adta a dinnyét. Jó eséllyel a vasárnap 99 forintot kérő Tesco, Auchan vagy éppen Lidl is várhatóan csökkenti az árat - mondjuk 88 forintra. Meglátjuk. (Vasárnap a budaörsi Tescóban, a budafoki Auchnabn és a Lödölvde téri Lidlben volt 99 forint a dinnye kilója.) 

0 Tovább

Durva különbségek az eperárakban

A Buksza megpróbál segíteni a Malactáfelnek (Malackaraj gasztroblog és a Táfelspicc gasztorovat): lehetőség szerint árfelméri a receptek hozzávalóit. Odaát az eper van soron ezért arra vadásztunk. A három nagy budapesti piac és három budapesti, illetve budaörsi áruház szereplésével készült eperfelmérés meglepő eredménnyel zárult. 

A piacokon a magyar eper jellemzően drágább, mint a külföldi, görög vagy spanyol; emellett az is kiderült, hogy a piacokon jóval olcsóbban lehetett hozzájutni az eperhez, mint az áruházakban. Az összesítést a Lehel úti piac nyerte, mert itt volt a legolcsóbb a magyar eper: picik voltak és roggyantak, de egy kiló csak 700 forintba került és finom volt. A legdrágább epret a Savoya Parkban lévő Auchan kínálta, negyed kiló dobozos eper 499, azaz kilónként 2000 forintba került. Vagyis közel háromszoros a különbség. 

Magyar eper ft/kg Külföldi (görög, spanyol) eper ft/kg
Fény utcai piac 898-1500 698-799
Lehel utcai piac 700-1280 698-799
Fehérvári úti piac 780-1300 880-898
Metro (Budaörs) 700 
Tesco (Budaörs) 1750
Auchan (Savoya Park) 1400-2000

800

Eszternek köszönöm a segítséget!


4 Tovább

Brüsszel vs. Budapest - árverseny meglepő eredménnyel

Egy Budapest külvárosában - Nagytétényben - és egy Brüsszel belvárosában lévő Lidl csapott össze egymással. A játékosok az alapvető élelmiszerek, mindegyikből a legolcsóbb. 

Budapesti Lild Brüsszeli társa  Különbség
1 liter tartós (UHT) tej 153 forint 168 forint 9,8%
1 liter napraforgó étolaj 349 forint 516 forint 49,7%
1,5 liter ásványvíz 43 forint 82,6 forint  92,1%
10 darab tojás 479 forint 369 forint -23% 
1 kg kristálycukor 291 forint 263 forint -9.6%
1 kg finomliszt 129 forint 133 forint  3,1%
Összesen 1444 forint 1532 forint 6,1%

A brüsszeli üzlet árai a keddi 295 forint körüli euróárfolyamon lettek számolva, így az ottani kosár alig egy százassal lett drágább. A tojás és a kristálycukor pedig ott olcsóbb.

Eredetileg párizsi is szerepelt a kosárban, de azt nem talált a brüsszeli árfelmérő. A felvágott ára jóval magasabb a brüsszeli Lidlben: a legolcsóbb sertéshúsból készült termékből  egy kiló 5,95 euró volt, ami 1755 forintnak felel meg. Budapesten egy kiló sertéspárizsiért 572 forintot kértek. 

Engem meglepett az eredmény...

Köszönöm Krisztiánnak a brüsszeli árakat.

Ha észrevétel van, ne kímélje a kommentmotort vagy a bukszalada@freemail.hu postaládát! 



14 Tovább

Vigyázz a kelkáposztával!!!

A Tescóban nagyon óvatosan kell bánni a kelkáposztával, véletlenül se szakadjon le a levele.  Különben... 

Forrás: Facebook

Az igazsághoz hozzátartozik: bár az élelmiszerláncok igyekeznek a különböző biztonsági rendszerekkel minimálizálni a rongálásokból, lopásokból származó kárt, de ezzel számolni kell. Az ebből adódó kárt ugyanis a vásárlók fizetik meg, közösen. A konkrét összegről nincs statisztika, mert nem szívesen beszélnek róla a cégek - 10-100 milliós lehet a nagyságrend. 

Köszi Attila

3 Tovább

Bejgliháború - hol a legolcsóbbak a hozzávalók?

A bejglivel folytatjuk a sorozatot. A hozzávalókat lehetőleg márkás termékekból állítottuk össze, nem volt mindenhol ömlesztett kiszerelésben dió és mák, ezért a zacskós kiszerelések kerültek a kosárba. (Az Auchan volt a kivétel, ott az ömlesztett dió árát néztük.)

Kattintás után nagyobb lesz

Dél-Budán volt a verseny, egymáshoz viszonylag közel lévő boltokban: a Savoya Parkban lévő Auchan, a Kondorosi úti CBA Príma, az Újbuda Centerben található Tesco és az Interspar az Alleeban. 

Kattintás után nagyobb lesz

Bár az összesítés szerint a Tesco nyert, az igazsághoz hozzátartozik, hogy kedden este több termék nem volt a polcon, hiányzott az élesztő és a kiválasztott márkájú csomagolt mák. A CBA-ban és a Tescóban sajnos csak cukrozott dió volt.

A kész bejglik árait is összehasonlítottuk, három áruház közel járt egymáshoz, ebben a kategóriában győztes üzlet százalékos arányban jóval felülmúlta a versenytársakat. (Az persze elképzelhető, hogy a termékek minősége eltérő.)

Köszönöm Eszternek a segítséget.  

Ha észrevétel van, lehet kommentelni vagy írni ide: bukszalada@freemail.hu! 

1 Tovább

Elverték a Spart a többiek - hiperárkörkép

Eszterrel a mindennapi élelmiszereket vizsgáltuk vasárnap délután/este, illetve hétfő reggel az ismerősök körében legnépszerűbb áruházakban. A versenytársak: az Allee bevásárlóközpontban lévő Interspar, a budaörsi Tesco és Auchan, valamint a törökbálinti Cora. 

A végeredmény szerint a kosár a Sparban volt a legdrágább. A teljes képhez azonban hozzátartozik, hogy a Spar egysége Budapest legtöbb részéről tömegközlekedéssel a többinél sokkal könnyebben elérhető. Az Alleetól a Google térképe szerint a budaörsi áruházak közel 10, a törökbálinti áruház pedig 16 kilométerre van, így az autó fogyasztása alapján érdemes kalkulálni, hogy megéri-e kimenni a városból. Ha kizárólag a fogyasztási kiadást nézzük, akkor a jelenlegi átlagárak mellett tíz kilométer megtétele egy nyolcliteres átlagfogyasztású autóval közel 350 forint, benzinesnél pedig 320 forint. Az árkörképnél fontos szempont továbbá, hogy minőségben is lehet különbség a különböző termékek között. 

Most a jellemzően a legolcsóbb termékek voltak a főszereplők, de lesz olyan körkép, amelyekben ugyanazokat a márkás termékeket hasonlítjuk össze, azoknál elviekben nincs minőségbeli különbség. 

13 Tovább

Árak vs. vásárlók - kötelező gyakorlat

Árkörkép, vásárlás, kereskedelem, áruház, boltlánc, termék, áru, fogyasztó, olcsó, drága, jó, rossz, ennivaló, tej, kenyér, infláció, forint, bankjegy, folyószámla – ez nem címkefelhő, hanem a blog fókuszpontjai, másként fogalmazva mindenről szó lehet, aminek ára van.

 A blog az olvasókra, vásárlókra is számít, aki érdekesnek találja a vele megtörtént vásárlási eseményt, ne habozzon írni, a legizgalmasabbakat publikálom. Ha lehet, a történethez a hitelesség kedvéért fényképet is kérek. Például arról van szó, ha a jövőben megjelenő árkörképekből kiderül, hogy X áruházban Y termék Z forintba kerül és az olvasó mást tapasztalt, akkor írjon és azzal bővítjük az adott árkörképet. Mivel az összes áruházat képtelenség lenne felkeresni, ezért az is segítség, ha mondjuk egy budapesti áruházban X forint, de ugyanannak az áruházláncnak, a győri, debreceni, szegedi, kaposvári, pécsi stb. egységében ugyanaz a termék esetleg olcsóbb vagy éppen drágább. (Az árkörképek múltja: az [origo] munkatársaként korábban három budaörsi áruházban fellelhető közel hetven termék árát hasonlítottam össze havonta, sajnos rengeteg időt vett el, ezért nem tudtam folytatni. A közeljövőben azonban kevesebb termékkel újraindul a projekt. A blog egyébként fogyasztóvédelmet is támogatja, tehát olyan történetek is megjelenhetnek majd, amelyeknél egy vásárló nem azt kapta a pénzéért, amit ígértek neki vagy amire számított.

 Ezzel letudva a kötelező bemutatkozás, indulok.

Az észrevételek, vélemények előtt nyitva áll bukszalada@freemail.hu.

0 Tovább
12
»

Buksza blog

blogavatar

A Buksza 2016. júliusától a Napi.hu-n folytatja a munkát. Mégpedig itt: http://www.napi.hu/cimkek/buksza.

Utolsó kommentek