Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Jönnek az áfamentes autók

Elsőként a zöld rendszámok jöhetnek, már jövőre. Később csökkenhet nullára az elektromos és kábellel tölthető hibrid autók áfája. További állami támogatás sem elképzelhetetlen, emellett szerepel a tervekben egy elektromos autókból álló közösségi autóflotta Budapesten. Így lesz az elektormos autók hazája Magyarország.

Különféle hibrid, illetve elektromos autók elterjesztését tűzte ki célul a kormány a Jedlik Ányos Tervben. Az egyik legfontosabb lépés, hogy az érintett autókat áfamentessé tennék, emellett ezek az autók zöld rendszámot kapnának, valamint a buszsávot is használhatnák, és a parkolás is kedvezményes lenne - jelentette be még októberben Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.

Fotó: Buksza/Csernátony Csaba

A Buksza arról érdeklődőtt a szaktárcánál, konkrétan mikor léphetnek életbe az ambicíózus tervekhez szükséges intézkedések.

A lényeg:

- a megkülönböztetés és a kedvezmények (zöld rendszám, áfamentesség, buszsáv használata, ingyenes parkolás) csak a kábellel tölthető és tisztán elektromos autókra vonatkozik majd

- jövőre már megjelenhet a zöld rendszám

- az áfamentesség bevezetésének időpontja még kérdéses

0 Tovább

Gyakran kell dugni, de kevés a hely

Manapság egyre könnyebb helyzetben lenne az, aki elektromos autóval szeretne közlekedni Budapesten. Ha a töltőállomásokat nézzük. Elvileg. A valós helyzet azonban rosszabb.

Tegyük fel, hogy az autónk tankjában mindössze 100-200 kilométerre elegendő üzemanyag fér el. A városban közlekedve ez nem jelent gondot, nincs izgalom, mert 10 kilométeren belül több kutat is találunk. Egész más a helyzet azonban egy villanyautóval.

Bár áramkútból egyre több van, a villanyautós sofőr továbbra sem mehet biztosra. Miközben a benzinkutakon mindig van hely, legfeljebb várni kell egy keveset, a budapesti áramkutaknál lévő parkolóhelyek sokszor foglaltak, márpedig egy villanyautónál ez nagyon nem vicces. Ha elfogy a muníció, akkor nincs tovább, leáll a kocsi - a benzinkanna itt nem segít, rá kell dugni a töltőre.

Az Origo tavalyi összeállítása szerint akkor nem volt könnyű villanyautózni, a Buksza most újból megvizsgálta, változott-e a helyzet. (A teszt során nem volt nálunk olyan csatlakozó, amellyel az elműs kutakról lehetne tölteni, ezért csak azt néztük, oda lehet-e egyáltalán állni az oszlopokhoz.)

A Buksza a Nissantól kapott egy, kizárólag elektromos motorral hajtott autót, a Leafet. Az autó gyári hatótávolsága 200 kilométer körül van, a hideg idő miatt azonban ez a teszt során 130-140 kilométerre apadt. Ez pedig gyorsan elfogy, ezért sokat kell tölteni. A Buksza otthon nem tankolt, egyrészt mert az első emeletről körülményes, másrészt direkt arról szól a történet, mire számíthat a drágán megvásárolható, de olcsón üzemeltethető villanyautó vásárlásával kacérkodó - garázs nélküli - városlakó. (A Leaf fenntartási költségeiről szóló cikk pár nap múlva jelenik meg itt a Bukszán.)

0 Tovább

Buksza blog

blogavatar

A Buksza 2016. júliusától a Napi.hu-n folytatja a munkát. Mégpedig itt: http://www.napi.hu/cimkek/buksza.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek