Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mennyiért autózhatunk a Citroën C-Elysée-vel?

Folytatódik az autófenntartási költségekről szóló sorozat. Az apró Skoda, a C3 Picasso és a Mazda CX-5-ös után Citroën C-Elysée (Peugeot-kivitelben 301-es) járt a Bukszánál. A Citroën olcsó szedánjával akár 26 forintból kijön egy kilométer értékvesztés nélkül.

Röviden:

- 15 ezer kilométeres éves futásteljesítménynél sztrádatempótól függően 1,88-1,92 millió forintért autózhatunk a C-Elysée-vel öt év alatt

- 1 kilométer így kevesebb mint 26 forintba kerül értékvesztés nélkül

- értékvesztéssel együtt közel 58 forintra ugrik a kilométerdíj

5 Tovább

Mennyiért autózhatunk a Mazda CX-5-ös alapváltozatával?

Az apró Skoda és a C3 Picasso után egy teljesen más műfaj képviselőjét nyúzta a Buksza: a Mazda CX-5-ös alapverzióját, amellyel alig több mint 30 forintért tehetünk meg egy-egy kilométert. 

Az Origo autórovata a napokban közölte a Mazda SUV-járól (lakossági szabadidőautó), a 6 millióért kínált CX-5-ösről szóló tesztet. A Buksza pedig megmérte, mennyiért lehet autózni az alapfelszereltségű, kétliteres benzinotorral szerelt autóval. Ahogy az origós teszt is utal rá, ritka, hogy egy importőr fapados verziót ad az újságíróknak, most azonban ez volt a helyzet, a CX-5-ösök közül a belépő modellt kaptuk meg. Az Origo tesztje, a Kívánatos fapados című cikk itt olvasható.

Röviden: 

- 15 ezer kilométeres éves futásteljesítménynél sztrádatempótól függően 2,47-2,6 millió forintért autózhatunk a Mazdával öt év alatt

- 1 kilométer legkevesebb 33 forintba kerül, ami jó érték egy ekkora autótól

A CX-5-ös az M7-esen vizsgázott a Bukszával. A 90 kilométeres tempónál 5,8 liter benzinnel beérte. A 120-130 km/h-s sebességnél 7 literre ugrott a fogyasztás. A városi használatban pedig 7,6 liter kellett 100 kilométer megtételéhez. 

Ha feltételezzük, hogy évente 15 ezer kilométert fut az autó, akkor takarékos menetben (90-es tempónál) valamivel több mint 2 millió forint megy el benzinre 5 év alatt, ha 120-130 km/h-val megyünk a sztrádán, akkor 2,164 millióra ugrik a benzinköltség. A jelenlegi ajánlatok szerint a kötelező biztosítások közül a legolcsóbb éves szinten - adóval együtt - 41 ezer forint, azaz öt év alatt közel 205 ezer forint lesz ez a tétel.

A Mazda CX-5-öst 20 ezrenként kell kötelező szervizre vinni, így öt év alatt három alkalomról van szó. A Mazda Miraitól kapott becsült szervizköltség összesen közel 220 ezer forintot tesz ki. Erre jön az előre nem látható szervizköltség, amit nem lehet prognosztizálni. A Mazda azonban megbízható autók közé tartozik, ezért az extra szervizköltségnek alacsony a kockázata. A korábbi bukszás autótesztekben is idézett JD Power németországi adatai alapján ugyanis a Mazda a negyedik az autómárkák rangsorában, ez pedig arra utal, hogy az tulajdonosok elégedettek a Mazdával, és megbízhatónak tartják a márkát. 

Módszertan:

A kötelező felelősségbiztosítási díjak a Biztosítás.hu kalkulátorából származnak (új belépőnek minősülő, 38 éves budapesti férfi kedvezmények nélkül). A díjak változását nem lehet pontosan előre jelezni, ezért az ötéves időtávon a most érvényes árak szorzata szerepel a költségek között.

A szervizköltségek a márkakereskedőtől, -szerviztől kapott adatokon alapulnak.

 A fogyasztás az éves futásteljesítményre vetítve egyharmad sztrádahasználat, és kétharmad városi használat alapján jött ki. A sztráda esetében külön van a "takarékos",vagyis a 90, és "normál", azaz a 125-130 kilométer per órás sebességnél történő fogyasztás. A kalkulációhoz használt üzemanyagár a legfrissebb - november elejére vonatkozó -, az MTI által közölt 390 forintos literenkénti átlagárból adódik. A biztosítási díjhoz hasonlóan az üzemanyagárat is lehetetlen pontosan prognosztizálni, ezért itt is a jelenleg érvényes árakból erednek az ötéves használatra vonatkozó kiadások.

Korábbi Buksza-tesztek:

Mennyiért közlekedhetünk a mini Skodával?

Mennyiért autózhatunk a C3 Picassóval? 

2 Tovább

Mennyiért autózhatunk a Citroën Picassóval?

- 15 ezres éves futásteljesítménynél öt év alatt legkevesebb 1,6 milliós lesz a gázolajszámla

- az értékvesztésen kívüli költségek öt év alatt normál menetben összesen 2,1 millióra rúgnak, ami 28 forintos kilométerköltséget jelent, takarékos üzemmódban azonban csak 25,8 forintba kerül egy kilométer

mini Skoda után a Citroën egyik egyterűje, az 1,6 literes dízelmotorral hajtott C3 Picasso érkezett a Bukszához vizsgálatra. A márkaimportőrök sok esetben jól felszerelt autókat tartanak az újságíróknak szánt tesztparkban, ez is egy szinte mindennel felszerelt Exclusive kivitel volt, ami az egyik legdrágább a C3 Picassók között, a kérdéses modellt valamivel több mint 5 millióért kínálja a Citroën. A fenntartási költségek azonban kedvezőek. 

A családi autónak is beillő Picassóval az M3-as autópályán mentünk 120-130 kilométeres tempóval Tenkig (káli lehajtó) ami alig több mint 100 kilométer. Visszafelé pedig 90 kilométeres sebességgel jöttünk.

A 130-as menetben az autó fedélzeti számítógépe 5,5 literes fogyasztást mutatott, míg a valós fogyasztás 5,4 liter volt. 90-nél a fedélzeti számítógép szerint 3,5-3,6 liter fogyott, ennél a valós fogyasztás minimálisan több volt, a Picasso 3,8 literrel futotta ezt az etapot. A takarékos üzemmód 30 százalékos megtakarítást eredményez. A városi meneteket 6 literes átlaggal abszolválta a C3 Picasso, ami jó eredmény.

Mivel a kötelező szervizek 20 ezrenként esedékesek, öt év alatt - 15 ezres éves futásteljesítményt feltételezve - 3-szor kell menni, ezekért összesen kevesebb mmény szerint int 170 ezer forintot kell fizetni. Ezen felül jönnek a műsoron kívüli meghibásodások, amelyek költsélgoldalát nem lehet megbecsülni, de a Citroën megbízhatóságára a JD Power ügyfelek elégedettségét mérő németországi statiszikái adhatnak iránymutatást. Bár az összesített eredmény szerint a francia gyártó valamivel az átlag alatt helyezkedik el a rangsorban, a C3 Picasso a legjobban közé tartozik a saját kategóriájában. A "Small MPV" (kis többcélú jármű) kategóriában a harmadik helyet szerezte meg

Visszatérve a konkrét költségekre: 5 év alatt takarékos üzemmódban (90km/h-s sztrádatempó) 1,6 millió megy el benzinre, normál menetben (120-130 km/h-s sztrádatempó) több mint 1,8 milliós lesz a gázolajszámla. Az értékvesztésen kívüli költségek összesen öt év alatt normál menetben 2,11 millióra rúgnak, ez havonta 35 ezres kiadást, 28 forintos kilométerköltséget jelent. Takarékos üzemmódban pedig alig 26 forintért teljesít egy kilométert a C3 Picasso, havonta pedig 32,3 ezer forintért közlekedik. 

Módszertan:

- A kötelező felelősségbiztosítási díjak a Biztosítás.hu kalkulátorából származnak (új belépőnek minősülő, 38 éves budapesti férfi kedvezmények nélkül). A díjak változását nem lehet pontosan előre jelezni, ezért az ötéves időtávon a most érvényes árak szerepelnek a költségek között. 

- A szervizköltségek a márkakereskedőtől, -szerviztől kapott adatokon alapulnak. 

- A fogyasztás az éves futásteljesítményre vetítve egyharmad sztrádahasználat, és kétharmad városi használat alapján jött ki. A sztráda esetében külön van a "takarékos",vagyis a 90, és "normál", azaz a 125-130 kilométer per órás sebességnél történő fogyasztás. A kalkulációhoz használt üzemanyagár a legfrisebb - október végén - érvényes - MTI által közölt - árakból adódik. A biztosítási díjhoz hasonlóan az üzemanyagárat is lehetetlen pontosan prognosztizálni, ezért itt is a jelenleg érvényes árakból erednek az ötéves használatra vonatkozó kiadások. 

0 Tovább

Buksza blog

blogavatar

A Buksza 2016. júliusától a Napi.hu-n folytatja a munkát. Mégpedig itt: http://www.napi.hu/cimkek/buksza.

Utolsó kommentek