Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Lecsapott egy benzinkútra a Spar

A kérdés, hogy lesznek-e további kutak, ahol megveti a lábát a élelmiszerlánc. Logikus lenne.

A XI. kerületi Kondorosi út és a Fehérvári út kereszteződésében lévő benzinkútra napok óta ki van aggatva egy molinó, amely szerint a Spar boltot nyit a benzinkúton (a volt shop helyén), vasárnap pedig lázas nyitás előtti készülődés folyt a boltban. Az üzlet hétfőn - október 14-én nyit -, ezért az árakról még nem lehet tudni. A Buksza a napokban látogatást fog tenni az üzletben, akkor majd erre is fény derül. Mindenesetre a benzinkút korábbi boltjának árait nem lesz nehéz alulmúlni.

0 Tovább

Mennyit ér Magyarországnak a foci?

Az MLSZ stratégiája szerint a labdarúgás tervezett kiadásai 2010 és 2020 között összesen 255 milliárd forintra rúgnának. Ez fejenként durván 25,5 ezer forintot jelent. Évente átlagban összesen 25 milliárd forint a tervezett össszeg. Beszédes számok, főleg az utánpótlás-nevelés és a szabadidős labdarúgás büdzséje érdekes.

0 Tovább

Ebben jobb Budapest Párizsnál

A budapesti luxusbolt előtt nem kell sorban állni, míg a párizsi egységben igen. 

A párizsi Louis Vuitton-bolt bejárata szeptember végén



A budapesti üzlet néhány nappal később


0 Tovább

Megújult a világ legnépszerűbb bankjegye - íme az új 100 dolláros

Kedden jelenik meg a világ legnépszerűbb bankjegyének tartott 100 dolláros új, színes verziója, amelyet nehezebb lesz hamisítani. A 100 dollárosról tudni kell, hogy valamennyi változattal lehet fizetni, függetlenül attól, mikor adták ki.


Így néz ki elölről (forrás: http://www.newmoney.gov),


és így hátulról (forrás: http://www.newmoney.gov).

0 Tovább

Árcsökkentéssel bántotta meg ügyfeleit a Vodafone

Pár hónappal ezelőtt még 14-20 ezer forint volt a korlátlan beszélgetést garantáló Vodafone-csomag. Ma már azonban 10 ezerért is odaadja a cég. Pórul jártak az első belépők - vendégposzt következik.

Megbántott a Vodafone. Néhány hónappal ezelőtt az előző szolgáltatótól átmentem a Vodafone-hoz, mivel az egyik Red csomag előnyös volt számomra. A társaság idén vezette be a piacra a Red díjcsomagokat, ezekről azt kell tudni, hogy korlátlan beszélgetést és sms-küldést biztosítanak valamennyi belföldi hálózatba, és 2 gigabájtos netforgalom is jár hozzájuk. A csomag bár drága, de kiszámítható költségeket jelent, ezért is választottam.

Pár hónappal ezelőtt 14 ezer forinttól indultak ezek a csomagok, erre jött rá az új készülék miatti - esetleges - további költség, én közel 16 ezer forintot fizetek, ha jól emlékszem, volt 20 ezer vagy annál drágább redes csomag is.

0 Tovább

Mennyiért közlekedhetünk a mini Skodával?

Új sorozatot kezd a Buksza. Egy-egy autó valós fogyasztását, szervizköltségeit, kötelező biztosítási díját nézi. A különböző márkák alacsonyabb árkategóriába tartozó modelljeit vizsgáljuk. Az autókat kizárólag költségszempontból vizsgálja a Buksza, a hagyományos teszteket a szakújságírók úgyis megcsinálják. Az Origo tesztje itt olvasható

Röviden

- 15 ezres éves futásteljesítménynél havi 40 ezer forintért autózhatunk 

- 5 év alatt takarékos üzemmódban (90km/h-s sztrádatempó) 2,05 millió megy el benzinre, normál menetben (120-130 km/h-s sztrádatempó) több mint 2,2 millió

- az értékvesztésen kívüli költségek összesen négy év alatt normál menetben 2,44 millióra rúgnak, ami 33 forintos kilométerköltséget jelent, takarékos üzemmódban 29 forintért megy el egy kilométeren

Részletesen

Az elsőként vizsgált autó a Porsche Hungáriától kapott Skoda Citigo volt, amelyek listaára 2,7 millió forintról indul.  Az ezer köbcentis városi kisautó kizárólag városi használat mellett (elsősorban VII., VIII., XI. XIII. kerület) valamivel 7 liter alatti fogyasztást produkált.

Az autópályán Paksig tartott az út, az nagyjából egy százas. Odafelé 90, a visszaúton 125-130 kilométer per órás sebességgel. A takarékos tempó meghozta a várt eredményt, az autó 3,75 literes fogyasztással zárta az etapot. Visszafelé a sebesség miatt megnőtt az étvágya, a több mint 30 százalékos sebességnövekedés miatt 5,9 literre, azaz 60 százalékkal növekedett a fogyasztás.

Tételek, kiadások

Mindenféle kedvezmény nélkül a Skoda Citigo kötelező felelősségbiztosítása - A0-ás kategóriában - egy évre 25 344 forint plusz a 7603 forint biztosítási adó, vagyis összesen közel 33 ezer forint. 15 ezer kilométeres éves futásteljesítménynél, ha a megtett kilométereknek a harmadát sztrádán 120-130-cal, kétharmadát pedig városban tesszük meg, akkor a KSH augusztusi 423 forintos benzinárával kalkulálva 409 ezer forintos benzinköltség jön ki egy évre. Ehhez jön a 15 ezres szerviz 40 ezer forintos összege.

Azaz egy év alatt közel 475 ezer forintos összeg adódik, ami havi szinten 39 ezer forintos kiadás jelent. Ha takarékosan vezetünk, és a sztrádán csak 90-nel, akkor az éves üzemanyagkiadás 362 ezer forintra leszorítható, így a fix kiadásokkal együtt havi 35,2 ezer forintos összeg jön ki.

Összesen?

Az autót azonban nem egy évre vesszük, ezért a költségeket 5 éves időtávon érdemes számolni. Mivel a benzinárakat és a biztosítási díjakat lehetetlen előre megjósolni, ezért változatlan árakkal számoltunk. További tétel a szervizköltség, ezt azonban meg lehet becsülni. A Porsche Hungáriától kapott tájékoztatás alapján a Citigo szervizelése évente 31-62 ezer forint között mozog az ötéves periódus alatt. Öt év alatt összesen valamivel több mint 271 ezer forintba kerülnek a szervizek.

Összességében öt év alatt 15 ezer kilométeres éves futásteljesítmény mellett, ha sztrádán 90-nel megyünk, akkor 2,2 millió forintot kell költeni az autóra, 120 feletti sztrádatempónál 2,45 millióra ugrik a végösszeg. Ez azt jelenti, hogy egy kilométert a Citigóval 29-33 forintért tehetünk meg. 

Az ötéves periódus alatt lehetnek egyéb meghibásodások, ám ezeket a benzinárhoz hasonlóan nem lehet előre megbecsülni. Álljon itt cserébe a hiteles statisztikáiról ismert JD Power németországi felmérése alapján készült rangsor vonatkozó adata. Az Citigo nevesítve nem szerepel a felmérésben, a Skoda viszont igen. A márka hetedik helyen szerepel, a megszerezhető 1000 pontból 798-at gyűjtött. Vagyis a megbízhatóbb autók közé sorolható.

Módszertan: 

a kötelező felelősségbiztosítási díjak a Biztosítás.hu kalkulátorából származnak

- szervizköltségek a márkakereskedőtől, -szerviztől kapott adatokon alapulnak

- a fogyasztás  az éves futásteljesítményre vetítve egyharmad sztrádahasználat, és                    kétharmad városi használat alapján jött ki. A sztráda esetében külön van a "takarékos",vagyis  a 90, és "normál", azaz a 125-130 kilométer per órás sebességnél történő fogyasztás. Az  kalkulációhoz használt üzemanyagár a KSH előző havi átlagárából adódik

0 Tovább

Hány grammosak a bolti zsemlék?

A zsemle mindennapos termék, de jókora különbségek lehetnek. Vannak egészen kicsik, közepesek, illetve nagyra fújt lufizsemlék - ez adta az ötletet, hogy megvizsgáljuk ezt a terméket. Buksza objektív maradt: a minőséget nem, csak a tömeget és az árat vizsgálta. Utóbbiban igen nagy volt a szórás, a hétvégén az Auchan 10 forintért akciózott, a legdrágább pedig a Spar 24 forintos zsemléje volt. A tömeget nézve a többség hozta a kötelezőt.

A Buksza a legnagyobb élelmiszerlánc egységeiből szerezte be a zsemléket vasárnap, mindenhol tetszőlegesen kiválasztott (leginkább kézre eső) 5 darab zsemle került a kosárba. A zsemlék a helyszínen, a zöldséges pultoknál lévő mérlegen, majd otthon saját mérlegen is le lettek mérve. (Nem volt szignifikáns különbség a két mérés között. Kivétel volt a Tesco Express, a Buksza ott nem találta meg a mérleget.)

A Magyar Élelmiszerkönyv szerint 30 zsemle mérésével megállapított átlagtömegnek az előállítás napján 52-56 gramm közé kell esnie.

0 Tovább

Buksza blog

blogavatar

A Buksza 2016. júliusától a Napi.hu-n folytatja a munkát. Mégpedig itt: http://www.napi.hu/cimkek/buksza.

Utolsó kommentek