3100 forint. Ennyibe fog kerülni a közeljövőben megjelenő új BKV-jegy.  A Budapesti Közlekedési Központ Facebook-oldala szerint "a német városokból ismert kedvezményes autópótló napijegyet bevezetjük, melyet az együtt utazó 2-5 fős ocsoportok használhatnak majd". (A BKK ezt azt követően közölte, hogy a budapesti főpolgármester bejelentette, jövőre nem drágulnak a BKV-jegyek és -bérletek.) Az új termékért két napijegy árát kell kifizetni a tervek szerint, ezért a pénzért 2-5 fő utazhat együtt 24 órán keresztül bármely BKV-járaton.

Vagyis elsőúsorban az egymáshoz közel lakó, azonos időben, azonos irányba/helyre közlekedő emberek használhatják. Visszafele is együtt kell utazniuk, tehát pontosan meg kell szervezniük az utazást ahhoz, hogy kihasználhassák a jegyet. Itt azonban könnyen elbukhat a dolog. 

Forrás: [origo] 

Az új jegy azonban nem a mindennapi munkába járásra van kitalálva: négy embernél húsz munkanappal számolva 62 ezer forint lesz a havi költség, tehát fejenként 15,5 ezer forintba kerül a közlekedés, öt embernél pedig 12,4 ezerbe. A bérlet ezzel szemben pedig csak 9800 forintba kerül jelenleg - tehát, ha nem drágul, akkor érdemesebb azt megvenni, már csak azért is, mert utóbbival hétvégén is lehet közlekedni. Ellentétben az autópótló jeggyel. 

Ezt a Budapesti Közlekedési Központ is elismeri, a szervezet Facebook-oldalán ez áll: "Mint ahogy autózni is jóval olcsóbb csoportban, mint egyedül, ez a napijegy-típusú jegynél a tömegközlekedésre is átültethető. Aki ezáltal rendszeresen tömegközlekedésre csábítható, úgyis bérletet vesz, ott pedig a kedvezmény még mindig nagyobb egy hónapra vetítve, mint ezzel a jeggyel lesz".

Mindezekből adódik, hogy az új jegy eseti használatra való, mondjuk azoknak a város szélén lakó szomszédoknak, akik egy helyre járnak kocsmázni a városba. Ebben az esetben a taxi versenytársa lesz a jegy. De ez csak egy példa a sok közül.