Legalábbis a GfK friss friss kutatása szerint egyedül a független kisboltokban vásároltak gyakrabban az emberek. A többiek csökkenést voltak kénytelenek elkönyvelni.  

A felmérésből kiderül, hogy a különböző típusú (hiper-, szupermarket, diszkont, hazai lánc, függetlenek) boltok vásárlótábora nem zsugorodott tovább 2013 első hat hónapjában, sőt hipermarketek, a független kisboltok és a hazai láncok újabb vásárlókat is tudtak nyerni. Összességében a vizsgált boltok forgalma 2 százalékkal nőtt. 


„A független kisboltok viszonylag jelentősebb, átlag feletti forgalomnövekedésének hátterében az áll, hogy jelentősen megugrott a független kisboltok vásárlói által egy-egy vásárlás során átlagosan elköltött összeg, azaz az átlagos kosárméret, amely mintegy 10 százalékkal volt magasabb az előző év első félévével összehasonlítva” – kommentálta az elemzést a GfK szakembere. Hozzátette: "a nagyobb bevásárlások esetén immár a független kisbolt is lehetséges alternatíva”.